"Smile" este, în ziua de azi, îndemnul care i-a luat
locul clasicului "Zâmbeşte", iar emoticonul preia emoția într-o
pictogramă transmisă, printr-un enter, prin intermediul smarphone-ului, al
tabletei sau al laptopului. Noua generație trăieşte şi simte... online.
Socializează pe internet, îşi exprimă bucuriile şi frustrările pe
diverse pagini, se joacă pe net şi nu în parc ori în fața blocului şi
chiar îşi cunoaşte partenerul cu ajutorul unei... aplicații. Totul pare să
se deruleze într-o manieră soft, cu ajutorul unui soft.
Era tehnologiei vine, aşadar, cu minusurile ei. Minusuri care
alterează din intensitatea trăirilor şi le închistează în dispozitivele de
care am devenit aproape toți dependenți.
Textul reprezintă principala formă de comunicare în rândul
tinerilor cu vârste între 14 şi 24 de ani, în timp ce exprimarea emoțiilor se
face, în mare parte, prin intermediul pictogramelor, potrivit unui studiu de
specialitate (realizat de Exact Cercetare și Consultanță, prin intermediul a 12
Focus Grupuri, şi dat publicității luna aceasta).
"Încă de la vârste foarte fragede, membrii acestei generații
au aptitudinile necesare gestionării dispozitivelor ce le permit să obțină
în doar câteva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicații online,
internet research și, cel mai important, interacțiune umană, prin jocuri
online, forumuri și comunități, social media, blogging și vlogging. Mobilitatea
este cuvântul-cheie. Dar aceasta nu se limitează doar la interacțiune,
tehnologii cloud și mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le
permite să se simtă liberi, să-și urmeze visele și pasiunile, să fie curioși și
creativi, să “atingă luna”, dacă își doresc, este de părere Lăcrămioara Loghin,
coordonatorul studiului.
Limbajul se schimbă şi el, odată cu aceste posibilități variate de
comunicare. Abrevierile sunt la mare modă, la fel şi emoticoanele, stickerele
digitale, meme-urile şi clipurile video.
Dealtfel, deloc surprinzator, în 2014, o ideogramă în formă de
inimă - un... emoticon - a fost cel mai popular "cuvânt", potrivit
unui studiu realizat de Global Language Monitor. Simbolul a fost folosit de
câteva miliarde de ori pe zi, pe plan mondial, spun autorii sondajului.
Iar termenul anului 2015, ales de editorii Dictionarului Oxford, a fost... tot un emoticon, o pictogramă care descrie un chip cu lacrimi de bucurie.
La final, ar fi potrivit un... "Big hug"? Mai bine ar fi
să încercăm să traducem fiecare emoticon în interacțiuni "face to
face" - față în față!
Articol de Alma B
Sursa:
Agerpres.ro
bbc.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu