Nu mai este deja nicio surpriză că, în ziua de azi, facebook a
devenit unul dintre principalele instrumente de comunicare. Şi vorbim
aici de tineri, de adulți şi de vârstnici, dar şi de companii. Firmele folosesc
rețeaua de socializare pentru promovare, dar şi pentru recrutare de
personal.
52% dintre specialiştii în recrutare din România verifică
profilurile de Facebook ale candidaților. Şi, 8 din 10 consideră că profilurile
de LinkedIn şi Facebook joacă rolul unei cărți de vizită.
65 de specialişti în HR din România au răspuns la un chestionar
gândit şi implementat de Rogalski Damaschin Public Relations şi HR Manager. Şi,
potrivit acestuia, 84% dintre oamenii de HR iau în calcul tipul de informații
împărtăşit de candidați, comentariile sau fotografiile publicate de aceştia.
Astfel, profilul de Facebook poate descalifica din start un candidat.
Potrivit unui alt studiu, realizat de Ernst&Young România,
aproximativ trei sferturi dintre companiile din țara noastră utilizează
rețelele sociale pentru a-şi face publicitate, pentru a vinde sau pentru a găsi
noi angajați. Iar 91 la sută dintre ele consideră că au astfel un avantaj față
de firmele care nu apelează la această unealtă.
Cercetarea a avut în vedere răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai
unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care
acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi
impactul pe care acesta îl are în activitatea lor.
În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele
de socializare pentru promovarea companiei şi plănuiesc să le utilizeze în
continuare. Iar 21% dintre respondenţi au afirmat că îi ajută în strategia de
comunicare.
Prima în topul celor mai utilizate platforme s-a clasat Facebook,
cu 92 la sută dintre răspunsuri, comparativ cu 93 la sută la nivel global. A
doua poziție a fost ocupată de Linkedin, cu 75 de procente (71% la nivel
global), iar pe a treia se află Youtube, cu 37% (55% la nivel mondial).
Cel mai mare procent de respondenţi (23%) foloseşte reţelele de
socializare pentru activităţi de promovare. Iar peste jumătate dintre companii
(58%) alocă până la cinci ore săptămânal pentru comunicarea pe reţelele
sociale, în timp ce 20% alocă între 6 şi 10 ore săptămânal.
28% dintre respondenţi susţin că nu au un departament în cadrul
firmei care se ocupă de comunicarea prin reţelele de socializare. Dar există şi
destule firme cu angajați care se ocupă exclusiv de acest aspect (12%).
Creşterea notorietăţii şi expunerii în piaţă rămân cele mai
importante beneficii ale utilizării reţelelor sociale. 53% dintre respondenţi
vorbesc despre generarea de oportunităţi de vânzare şi 37% afirmă că utilizarea
mediilor sociale a produs o creştere în venituri (cu 3% mai mult în 2015 faţă
de 2014).
Utilizarea reţelelor sociale pentru recrutarea de personal se
menţine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu
56% dintre respondenţi. Instituţiile financiar-bancare semnalează şi utilizarea
reţelelor sociale pentru îmbunătăţirea brandului de bun angajator (56%). Pe de
altă parte, 75% dintre respondenţii din turism şi 70% dintre respondenţii din
comerţ utilizează reţelele sociale pentru fidelizarea clienţilor.
Aşadar, vrem, nu vrem, se
poartă cartea de vizită... on line.
Articol de Alma B
Surse:
hipo.ro
mediafax.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu