luni, 30 octombrie 2017

La ce se uită angajatorii în 2017. Greşeli “fatale” în CV

Cu toţii ne-am dori să ştim ce îşi doreşte angajatorul atunci când mergem la un interviu. Ca să-l "citim", avem metoda Face Keys, de corelare a trăsăturilor faciale cu personalitatea. Dar, pentru un trend în ceea ce priveşte preferinţele companiilor, există studiile, iar cel mai recent pe această temă a fost dat publicităţii la mijlocul acestei luni şi a fost realizat de eJobs în perioada august-septembrie 2017, pe un eşantion format din 180 companii.

În primul rând, cum caută şi unde caută firmele noi candidaţi? Atunci când încep procesul de recrutare pentru o nouă poziţie, 93% dintre ele mizează pe platformele de recrutare online, 67% pe recomandări din partea echipei deja formate, 40% pe reţelele de socializare, dar contează şi aplicările directe pe site-ul companiei (26%). Însă nu e tot! Jumătate dintre companii caută potenţiali angajaţi în alte oraşe decât cel în care recrutează, iar 49% caută candidaţi şi în domenii de activitate conexe jobului deschis.
Cât durează din momentul în care este lansat anunţul şi până se semnează contractul? Timpul de recrutare este cuprins, pentru aproape 50% dintre firme, între 30 şi 60 de zile.
Care sunt cel mai greu de recrutat candidaţi? Se găsesc mai greu muncitori calificaţi, specialişti în IT sau specialişti în marketing. Pe aceste pieţe, cererea este, în prezent, mai mare decât oferta. La capitolul manageri, contabili sau specialişti în finanţe-bănci, lucrurile merg însă şnur.
Care sunt cele mai importante aspecte urmărite atunci când firmele vor un angajat nou? Nu multitudinea de şcoli şi numeroasele cursuri de specializare cântăresc cel mai greu. Aşadar, nu se pune accentul pe teorie, ci pe... practică! Drept urmare, abilităţile profesionale (60%) sunt în topul celor mai convingătoare aspecte atunci când firmele evaluează un candidat, urmate de pasiunea pentru domeniu (44%) şi nivelul de implicare în activitatea de zi cu zi (40%). Studiile şi cursurile de specialitate, companiile pentru care candidaţii au lucrat anterior sau planurile profesionale sunt la coada clasamentului.
Până la întâlnirea faţă în faţă cu angajatorul, interfaţa este însă CV-ul. Iar Laszlo Bock, vicepreşedintele senior al departamentului de resurse umane de la gigantul Google, a punctat într-o postare pe LinkedIn câteva tipuri de greşeli pe care le fac candidaţii în redactarea CV-urilor şi care ar trebui evitate.
Un studiu din 2013 a constatat faptul că 58% dintre CV-uri au greşeli de scriere, care creează o imagine care nu îi prea face cinste aplicantului la job. Angajatorul vede aici o lipsă de atenţie la detalii, spune Bock.
Dacă te lungeşti cu CV-ul, rişti să-l plictiseşti pe cel care îl citeşte. Aşadar, sintetizează şi prioritizează. O pagină de CV pentru 10 ani de muncă ar fi ideal!
În plus, trebuie să fii atent şi la formatare. Scrie cu un font de cel putin 10, margine stânga, dreapta, spaţiu între propoziţii şi coloane.
De asemenea, nu divulga informaţii confidenţiale în CV. Nimeni nu vrea în echipă un om care spune lucruri nepotrivite. 

Articol de Alma B

Te-ar putea interesa şi…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu