O
întâlnire importantă are și o miză importantă și - nu trebuie să negăm - ne
străduim să facem tot felul de strategii înainte, ca să ne putem bucura la
final că a fost un succes. Nu trebuie să uităm însă de o parte extrem de
importantă în comunicare - limbajul trupului. Deoarece, indiferent cât de bine
este pus la punct discursul și cât de mult ne dorim să transmitem un mesaj
pozitiv, ceea ce spune corpul nostru poate contrazice puternic fiecare cuvânt
pe care îl rostim. Același principiu se aplică și în cadrul companiei, cu
angajații sau cu colegii de muncă. Expertul în comunicare Carol Kinsey Goman
vine cu câteva sfaturi în acest sens, în cartea sa "Limbajul secret al
succesului".
Folosește-te
de puterea zâmbetului
Un
zâmbet autentic te face și pe tine să te simți mai bine și - în plus - le
trasmite celor din jur că ești abordabil și de încredere. Când îi zâmbești
cuiva, persoana respectivă zâmbește înapoi. Așadar, expresiile faciale
declanșează răspunsuri emoționale pe măsură, iar zâmbetul primit drept răspuns
shimbă starea emoțională a acelei persoane.
Folosește-ți
capul
Și
- dincolo de glumă - aici ne referim la ambele sensuri. Nu trebuie doar să
gândești, deoarece nu rămânem la comunicare la nivel telepatic. Mișcările
capului sunt și ele importante. Semnalele nonverbale pe care le transmiți pot
mări gradul de implicare sau pot ridica bariere. De pildă, într-o ședință, dacă
dorești să încurajezi pe cineva să vorbească mai repede, dă de trei ori din cap
la intervale regulate. Oamenii devin mult mai vorbăreți atunci când
interlocutorul încuviințează în acest fel.
Înclinarea
capului este un alt gest de acordare a atenției, recunoscut universal. Drept
urmare, îi poate motiva pe cei cu care dialogați să își dezvolte ideile.
Privește-i
pe oameni în timp ce vorbesc
Contactul
vizual reprezintă un puternic factor motivațional pentru vorbitori, deoarece
oamenii simt că ești interesat și atent la ei câtă vreme îi privești în ochi.
Dacă dorești ca omul din fața să își spună părerea, rezistă tentației de a-ți
verifica mesajele, de a te uita la ceas ori la reacțiile celor din jur.
Concentrează-te în schimb la cel care vorbește, pentru a-i confirma că îl
asculți.
Folosește
gesturile esențiale de conectare
Când
faci o afirmație optimistă, gesticulează către celălalt cu palma deschisă în
sus, apoi retrage-ți mâna către trup cu un gest cât mai firesc. Sub nicio formă
nu ține mâinile în buzunare! Această poziție denotă lipsă de respect!
Doboară
barierele
Stai
direct cu fața către cei cărora li te adresezi. Chiar și o poziție întoarsă la
45 de grade ridică bariere și e privită drept "rece". Trădează lipsa
de interes. Fii foarte atent și la barierele fizice - închide laptopul și
telefonul mobil și pune poșeta sau servieta deoparte. Verificând mailul sau
mesajele nu dai impresia că ești un om foarte important ori mai eficient. Din
contră, vei părea dezinteresat.
Inclusiv
în pauza de cafea, tindem să "instalăm" asemenea obstacole, atunci
când lăsăm ceașca și farfurioara în dreptul nostru și pare că ne ascundem trupul
sau vrem să păstrăm distanța.
În
concluzie, fii deschis, atent și zâmbitor. E o combinație ce reprezintă cheia
spre succes!
Articol
de Alma B
Te-ar
putea interesa şi...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu