Oriunde
este vorba despre comerţ şi publicitate, fiecare detaliu este atent pus la
punct, mai ales când vorbim despre giganţi. Iar emoţiile oamenilor sunt, de
cele mai multe ori, ţintele campaniilor de marketing.
Dacă
aruncăm un ochi pe un ghid de corelare a culorilor cu emoţiile, putem să privim
altfel siglele brand-urilor de renume de pe glob.
De
pildă, roşul folosit de Coca Cola, Lego, Kaufland, Canon sau CNN induce
surescitare, încântare, curaj. Facebook, IBM, HP, Oral B, Oreo, DELL folosesc
albastrul ca să atragă încredere. Tropicana sau Animal Planet au mizat pe
verdele ce semnifică pace, sănătate. Cartoon Network, Nike, Puma sau Honda au
mers pe alb şi ideea de echilibru, calm. Yahoo, Telecom sau Barbie au ales magenta - adică inteligenţă,
creativitate, în timp ce Fanta, Amazon sau Google au optat pentru portocaliu,
ca să sugereze încredere, prietenie. Iar pentru Nikon, IMDB, Ferrari sau
National Geographic galbenul inspiră optimism.
Potrivit psihologilor, doar în 20% dintre cazurile în care trebuie să alegem
culori facem acest lucru conştient. În restul situaţiilor, dictează
subconştientul.
Articol
de Alma B
Sursa:
Mediafax
Te-ar
putea interesa şi...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu