Nu
haina îl face pe om, spune o vorbă din popor. Dar, cutumele sociale parcă nu ne
lasă să respectăm întocmai această zicală, mai ales când personajele principale
suntem noi, femeile.
În
2016, multe românce au apelat la rochiile închiriate, pentru a străluci la
anumite evenimente, în principal la nunţi, dar nu au uitat de această
posibilitate nici când a venit vorba de ţinuta pentru Crăciun sau Revelion.
Pentru
sărbătorile de iarnă, au preferat paietele cât mai colorate în combinaţii
extravagante, catifeaua şi dantela. În ceea ce priveşte cromatica, cele mai
căutate nuanţe ale lunii decembrie au fost burgundy, navy blue, negru şi
reflexiile metalice.
Culoarea
aleasă este însă foarte importantă şi transmite multe despre personalitatea
celui care o poartă, spun psihologii.
Potrivit
psihologului american Eric Barker, care a făcut un studiu pe această temă,
roşul este o culoare aparte. Cercetările arată că persoanele care aleg roşul
sunt mai atractive pentru cei din jur. Hainele închise la culoare pot fi însă un semn de nevroză.
Pe
de altă parte, doamnele îndrăzneţe şi sigure pe ele care poartă un decolteu
adânc şi haine foarte scumpe sunt catalogate drept narcisiste.
Persoanele
care se îmbracă tineresc sunt mai sănătoase, cele care adoptă stilul formal sunt
mai conştiincioase, iar stilul vestimentar mai dezordonat şi neconvenţional
sugerează că individul respectiv este deschis la nou.
Cine
optează în schimb pentru piese vestimentare ale unor mărci scumpe dă impresia
unui statut social ridicat, chiar dacă nu este aşa, ceea ce îi poate face pe
cei din jur să i se adreseze cu mai mult respect.
"Uniformele"
au şi ele rolul lor. Studiile psihologice au mai arătat că pacienţii au mai
multă încredere în medici, atunci când îi văd în tradiţionalele halate albe.
Iar muzica artiştilor este mai apreciată atunci când apar pe scenă îmbrăcaţi
conform aşteptărilor publicului.
Articol
de Alma B
sursa:
Agerpres
Mediafax
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu