Există două
tipuri de semnale pe care angajaţii le caută la un lider: căldură (empatie,
atractivitate, grijă) şi autoritate (putere, credibilitate, poziţie). Iar
diferenţele dintre sexe îi plasează pe domni şi pe doamne în categorii diferite
la aceste capitole. De exemplu, femeile excelează că vine vorba de căldură şi
empatie, iar bărbaţii afişează mai multă forţă şi autoritate.
Cum poate însă o
femeie să câştige la partea cu autoritatea? Arma secretă este limbajul
nonverbal.
Este
important să nu ridici glasul. Atunci când îţi exprimi opinia
pleacă de la o anumită înălţime, apoi urcă treptat, pentru a coborî la loc spre
finalul propoziţiei. Dacă ridici glasul spre final este ca şi cum nu ai avea
încredere în propria afirmaţie şi ai avea nevoie de confirmare şi încurajare
din partea audienţei.
Dar este
important să vorbeşti tare şi să te faci auzită. Adoptă un ton ferm.
Pune stăpânire pe spaţiu. Cu alte cuvinte, stai dreaptă, stai în picioare când îţi prezinţi ideile, nu la masa de şedinţe. Iar ca să inspiri încredere şi autoritate ţine capul drept, într-o poziţie cât mai neutră. Capul înclinat este gestul universal de supunere şi acceptare.
De asemenea, strânge mâna cu hotărâre şi îmbracă-te ca un lider. Şi nu îl ultimul rând... zâmbeşte, dar cu măsură!
Pune stăpânire pe spaţiu. Cu alte cuvinte, stai dreaptă, stai în picioare când îţi prezinţi ideile, nu la masa de şedinţe. Iar ca să inspiri încredere şi autoritate ţine capul drept, într-o poziţie cât mai neutră. Capul înclinat este gestul universal de supunere şi acceptare.
De asemenea, strânge mâna cu hotărâre şi îmbracă-te ca un lider. Şi nu îl ultimul rând... zâmbeşte, dar cu măsură!
De partea
cealaltă, există şi ponturi pentru bărbaţii care vor să transmită mai multă
empatie.
În primul
rând, priveşte-i pe oameni atunci când vorbesc! Mai mult contact
vizual înseamnă mai multă includere şi căldură.
Când vine vorba
despre expresiile faciale şi exprimarea emoţiilor, bărbaţii trebuie să le ţină
sub control, mai ales pe cele care par intimidante sau ameninţătoare. Aceste
mărci ale autorităţii sunt, fără îndoială, utile în anumite situaţii, dar
dăunătoare în altele. Expresiile severe sunt obişnuite în timpul negocierilor,
fără să îţi dai seama. Un şef se încruntă, dar odată ce devii conştient de
această deprindere, ar fi bine să îţi modifici expresia de pe chip în
conformitate cu împrejurarea. Un zâmbet sau încurajare, fie ea şi
din priviri sau din cap, reprezintă un pas major spre empatie şi căldură.
Feed-back-ul va fi pozitiv.
Articol de Alma B
Sursa: Carol
Kinsey Goman - "Limbajul secret al succesului"
Te-ar purea
interesa şi…
- · Secretul din spatele sprâncenelor groase
- · Ce spune temperatura mâinilor despre tine şi despre ceilalţi
- · Puterea privirii
- · Limbajul trupului - sfaturi pentru o colaborare reușită
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu