miercuri, 23 august 2017

Și emoticoanele au... două tăișuri


Folosim emoticoanele... într-o veselie - în sms-uri, pe chat, în emailurile cu.... feelling. Și facem chiar excese de fețe zâmbărețe, inimioare și ochi dați peste cap, iar feedbackul este pozitiv. Doar scriitura noastră sentimentală nu are cum să nu facă să vibreze sufletul de la celălalt capăt al firului... de internet.
 
www.facekeys.ro
 
Situația își schimbă însă fața când vine vorba despre corespondența de serviciu. Folosirea emoticoanelor poate lăsa impresia de... incompetență, potrivit unui studiu recent, realizat de o echipă de cercetători din Israel și Olanda, citat de Agerpres.
Dacă față în față zâmbetul destinde atmosfera și are un efect pozitiv, simbolul grafic pentru acest gest nu îmbunătățește tonul mesajului, așa cum am crede, spun specialiștii. Concluzia a fost că "un zâmbăreț nu este echivalentul unui zâmbet", iar efectul pozitiv al emoticoanelor - folosit în email-uri, la serviciu - este deseori umbrit de percepția competenței scăzute a autorului. Şi se creează şi un efect de domino. O altă concluzie a cercetării a fost că impresia unei competențe scăzute duce la scăderea dorinței destinatarului de a împărtăși informații cu expeditorul, ceea ce poate avea ca rezultat o relație de lucru dificilă.
Din punctul de vedere al variabilei genului, destinatarii erau mai degrabă înclinați să presupună că email-ul cu "fețe zâmbitoare" fusese trimis de o femeie.
Studiul - realizat cu ajutorul a trei experimente în care au fost implicați 549 de participanți din 29 de țări - poate fi considerat "prima analiză sistematică asupra efectului emoticoanelor în formarea primei impresii la locul de muncă".
Să nu uităm însă că Generația Z preferă textul ca formă de comunicare și își exprimă emoțiile prin emoticoane. Iar aceşti tineri reprezintă "noul val" înclusiv în domeniul forţei de muncă.

Articol de Alma B

Te-ar putea interesa şi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu