joi, 29 iunie 2017

Ce spune biroul tău despre tine și munca ta

"Este un haos pe biroul meu, sunt foarte dezordonat!", "Este ca în farmacie la mine!" sau "Este totul pus la punct, ca într-o bibliotecă municipală". Sunt doar câteva dintre afirmațiile pe care le fac unii atunci când vorbesc despre locul în care muncesc sau... se scuză, în cazul celor care "nu au niciodată timp".


Potrivit unui studiu, realizat de cercetători de la Universitatea din Minnesota, un birou dezordonat îți va aduce mai multe beneficii la începutul proiectului de care te ocupi, iar unul ordonat te va ajuta să îl finalizezi. Cercetarea a arătat că un mediu în care toate sunt puse alandala încurajează creativitatea și ideile neconvenționale, în timp ce un birou în care toate sunt la linie stimulează concentrarea și disciplina.
Dar, ce faci când nu ești doar tu cu tine în biroul respectiv și proiectul de care te ocupi presupune interacțiuni cu diverși oameni?
Etalarea puterii, a autorității și a rangului poate fi o componentă esențială a strategiei nonverbale menite să îți impresioneze partenerul de discuție sau de negociere ori potențialul client sau investitor. Expertul în comunicare Carol Kinsey Goman își sfătuiește clienții să își privească biroul ca pe un simbol al prestigiului personal și organizațional. Adică să inspire putere, statut de lider, mai ales dacă vorbim despre un manager care relaționează cu un alt manager.
Situația se schimbă însă în interiorul companiei. Dacă îți dorești să ai un mediu propice colaborării, ideal este să îl amenajezi astfel încât să sugerezi asta. Nu lăsa interlocutorul de cealaltă parte a biroului. Este mai bine să pui scaunul vizitatorului pe partea laterală sau să ai în încăperea respectivă un loc dedicat unor astfel de întâlniri. De exemplu, scaune de mărimi și forme egale, amplasate în jurul unei mese, pentru a sugera egalitatea, cooperarea și lipsa formalității.
Într-un studiu din anii '60, psihologul Robert Zajonc, de la Universitatea din Michigan, a demonstrat în urma unui studiu legătura subconștientă dintre familiaritate și preferințe. Cu alte cuvinte, cu cât angajații participă la mai multe festivități, team-building-uri sau evenimente în cadrul companiei, cu atât se vor apropia mai mult și vor colabora și mai bine pe plan profesional. Pentru un om de afaceri, asta se traduce în succesul firmei și, implicit, productivitate și profit.
Nici metodele tradiţionale de corelare a personalităţii cu trăsăturile faciale nu au ocolit acest subiect. Deşi fără studii temeinice care să verifice această informaţie, şi bazându-se mai degrabă pe studii empirice şi observaţii, încă din cele mai vechi timpuri fizionomiştii susţin că există diferenţe fizice între cei predispuşi la ordine şi cei înclinaţi către... haos. De exemplu, cei cu dinţii mari şi neordonaţi au tendinţa de a avea un mod de gândire foarte ordonat, dar sunt în general dezordonaţi în mediul în care îşi desfăşoară activitatea (la birou). Cei cu dinţii mici şi aliniaţi menţin ordinea în jurul lor, dar nu sunt foarte organizaţîn gândire, fiind uşor distraşi de orice se întâmplă în jur.
Oricât de drag ne-ar fi biroul pe care am reușit să îl decorăm după bunul plac, să nu neglijăm nici sănătatea! Cine lucrează zilnic la birou trebuie să stea cel puțin două ore în picioare în timpul programului - este sfatul unui grup de experți care a realizat un studiu pe această temă pentru o agenție guvernamentală britanică din domeniul sănătății. Așadar, pauze dese și - de ce nu - o plimbare în pauza de masă de la prânz, o vizită la sală după serviciu sau o tură de alergare ori plimbare în ritm susținut prin parc.

Articol de Alma B
Te-ar putea interesa şi...