joi, 16 iunie 2016

Facebook - agentul de vânzări al firmelor şi Big Brother pentru specialiştii în HR

Nu mai este deja nicio surpriză că, în ziua de azi, facebook a devenit unul dintre principalele instrumente de comunicare. Şi  vorbim aici de tineri, de adulți şi de vârstnici, dar şi de companii. Firmele folosesc rețeaua de socializare pentru promovare, dar şi pentru recrutare de personal. 


52% dintre specialiştii în recrutare din România verifică profilurile de Facebook ale candidaților. Şi, 8 din 10 consideră că profilurile de LinkedIn şi Facebook joacă rolul unei cărți de vizită. 
65 de specialişti în HR din România au răspuns la un chestionar gândit şi implementat de Rogalski Damaschin Public Relations şi HR Manager. Şi, potrivit acestuia, 84% dintre oamenii de HR iau în calcul tipul de informații împărtăşit de candidați, comentariile sau fotografiile publicate de aceştia. Astfel, profilul de Facebook poate descalifica din start un candidat. 
Potrivit unui alt studiu, realizat de Ernst&Young România, aproximativ trei sferturi dintre companiile din țara noastră utilizează rețelele sociale pentru a-şi face publicitate, pentru a vinde sau pentru a găsi noi angajați. Iar 91 la sută dintre ele consideră că au astfel un avantaj față de firmele care nu apelează la această unealtă. 
Cercetarea a avut în vedere răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acesta îl are în activitatea lor. 
În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei şi plănuiesc să le utilizeze în continuare. Iar 21% dintre respondenţi au afirmat că îi ajută în strategia de comunicare. 
Prima în topul celor mai utilizate platforme s-a clasat Facebook, cu 92 la sută dintre răspunsuri, comparativ cu 93 la sută la nivel global. A doua poziție a fost ocupată de Linkedin, cu 75 de procente (71% la nivel global), iar pe a treia se află Youtube, cu 37% (55% la nivel mondial). 
Cel mai mare procent de respondenţi (23%) foloseşte reţelele de socializare pentru activităţi de promovare. Iar peste jumătate dintre companii (58%) alocă până la cinci ore săptămânal pentru comunicarea pe reţelele sociale, în timp ce 20% alocă între 6 şi 10 ore săptămânal. 
28% dintre respondenţi susţin că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin reţelele de socializare. Dar există şi destule firme cu angajați care se ocupă exclusiv de acest aspect (12%). 
Creşterea notorietăţii şi expunerii în piaţă rămân cele mai importante beneficii ale utilizării reţelelor sociale. 53% dintre respondenţi vorbesc despre generarea de oportunităţi de vânzare şi 37% afirmă că utilizarea mediilor sociale a produs o creştere în venituri (cu 3% mai mult în 2015 faţă de 2014). 
Utilizarea reţelelor sociale pentru recrutarea de personal se menţine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu 56% dintre respondenţi. Instituţiile financiar-bancare semnalează şi utilizarea reţelelor sociale pentru îmbunătăţirea brandului de bun angajator (56%). Pe de altă parte, 75% dintre respondenţii din turism şi 70% dintre respondenţii din comerţ utilizează reţelele sociale pentru fidelizarea clienţilor. 
Aşadar, vrem, nu vrem, se poartă cartea de vizită... on line.

Articol de Alma B
Surse: 
hipo.ro 
mediafax.ro