marți, 14 iunie 2016

Emoțiile vin, pentru noua generație, tot din... tastatură

"Smile" este, în ziua de azi, îndemnul care i-a luat locul clasicului "Zâmbeşte", iar emoticonul preia emoția într-o pictogramă transmisă, printr-un enter, prin intermediul smarphone-ului, al tabletei sau al laptopului. Noua generație trăieşte şi simte... online. 
Socializează pe internet, îşi exprimă bucuriile şi frustrările pe diverse pagini, se joacă pe net şi nu în parc ori în fața blocului şi chiar îşi cunoaşte partenerul cu ajutorul unei... aplicații. Totul pare să se deruleze într-o manieră soft, cu ajutorul unui soft. 


Era tehnologiei vine, aşadar, cu minusurile ei. Minusuri care alterează din intensitatea trăirilor şi le închistează în dispozitivele de care am devenit aproape toți dependenți. 
Textul reprezintă principala formă de comunicare în rândul tinerilor cu vârste între 14 şi 24 de ani, în timp ce exprimarea emoțiilor se face, în mare parte, prin intermediul pictogramelor, potrivit unui studiu de specialitate (realizat de Exact Cercetare și Consultanță, prin intermediul a 12 Focus Grupuri, şi dat publicității luna aceasta). 
"Încă de la vârste foarte fragede, membrii acestei generații au aptitudinile necesare gestionării dispozitivelor ce le permit să obțină în doar câteva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicații online, internet research și, cel mai important, interacțiune umană, prin jocuri online, forumuri și comunități, social media, blogging și vlogging. Mobilitatea este cuvântul-cheie. Dar aceasta nu se limitează doar la interacțiune, tehnologii cloud și mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite să se simtă liberi, să-și urmeze visele și pasiunile, să fie curioși și creativi, să “atingă luna”, dacă își doresc, este de părere Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului. 
Limbajul se schimbă şi el, odată cu aceste posibilități variate de comunicare. Abrevierile sunt la mare modă, la fel şi emoticoanele, stickerele digitale, meme-urile şi clipurile video. 
Dealtfel, deloc surprinzator, în 2014, o ideogramă în formă de inimă - un... emoticon - a fost cel mai popular "cuvânt", potrivit unui studiu realizat de Global Language Monitor. Simbolul a fost folosit de câteva miliarde de ori pe zi, pe plan mondial, spun autorii sondajului.  
Iar termenul anului 2015, ales de editorii Dictionarului Oxford, a fost... tot un emoticon, o pictogramă care descrie un chip cu lacrimi de bucurie.
La final, ar fi potrivit un... "Big hug"? Mai bine ar fi să încercăm să traducem fiecare emoticon în interacțiuni "face to face" - față în față! 

Articol de Alma B
Sursa: 
Agerpres.ro
bbc.com